Ce trebuie să știi în legătură cu schimbarea firmei de conta Image

Ce trebuie să știi în legătură cu schimbarea firmei de contabilitate

 

Schimbarea unei firme de contabilitate nu este un proces dificil, iar dacă alegi să colaborezi cu o firmă de contabilitate din București care știe exact ce are de făcut, totul va fi simplu și rapid. Când vorbim de astfel de proceduri se nasc tot felul de întrebări care necesită răspunsuri clare. Iată câteva dintre cele mai populare.

 

De ce și când am nevoie de o firmă de contabilitate?

Serviciile de contabilitate sunt obligatorii pentru cei care dețin o companie, deoarece este nevoie de un specialist care să se ocupe de tot ce înseamnă partea financiar-contabilă. Totodată, la serviciile unei astfel de firme pot apela chiar și cei care au un PFA și nu vor sau nu știu să se ocupe de acte, ci vor să lase totul în mâna adevăraților specialiști.
O firmă de contabilitate serioasă are profesioniști care vor ști să te ajute ca totul să fie în regulă din punct de vedere legal, te va sprijini în ceea ce înseamnă comunicarea cu instituțiile statului, te va reprezenta atunci când este cazul, îți va prezenta la timp noutățile legislative din domeniul în care activezi, va întocmi la timp actele necesare în tot felul de situații și așa mai departe. Sunt o mulțime de servicii pe care o astfel de firmă le poate oferi, pentru a ajuta ca afacerea ta să funcționeze bine, să fie eficientă și profitabilă.
 

Ce motive ar trebui să mă facă să schimb firma de contabilitate?

Te gândești dacă să schimbi sau nu firma de contabilitate cu care ești acum în colaborare? Iată ce ar trebui să îți dea de gândit:

 
incompetența  acesta este un aspect peste care nu trebuie să treci. Dai bani pentru astfel de servicii, așadar, trebuie să fie oferite la un nivel de calitate ridicat. Incompetența poate avea urmări grave când vorbim de contabilitate și finanțe.
lipsa comunicării este foarte dificil să primești servicii de contabilitate la standarde înalte dacă nu există o comunicare adecvată. Trebuie ca persoanele cu care intri în contact să fie deschise pentru a-ți răspunde la întrebări și pentru a-ți comunica la timp toate schimbările importante. Daca nu se întâmplă așa, este necesară o schimbare.
lipsa de interes  aceasta va fi observată prin lipsa răspunsului prompt la întrebări, prin refuzul sau omiterea de a răspunde apelurilor etc. Cu siguranță vei avea indicatori clari care îți vor dovedi că există la mijloc o mare lipsă de interes, iar aceasta în scurt timp va afecta activitatea firmei.
prețurile prea mari  aici ne referim la costurile care sunt prea mari și nejustificate. Dacă se întâmplă așa, nu ai motive să mai continui o colaborare, din moment ce cu aceleași prețuri poți obține mult mai mult.
serviciile incomplete dacă firma ta și-a schimbat puțin direcția și are nevoie de anumite servicii de contabilitate pe care colaboratorii actuali nu le pot oferi, atunci schimbarea este absolut necesară.
 

Cum aleg o firmă nouă de contabilitate?

Din moment ce vrei să schimbi firma de contabilitate, trebuie să ai grijă când alegi alta nouă,iar în acest sens venim în întâmpinarea ta cu o serie de sfaturi:
  • stabilește un buget cât mai realist, pentru a căuta o firmă care să practice prețuri pe care ți le permiți;
  • urmărește să ți se ofere toate serviciile de care ai nevoie, pentru a nu fi necesar să apelezi la o terță persoană;
  • alege să colaborezi cu specialiști bine pregătiți, cu experiență în domeniul financiar-contabil;
  • asigură-te de faptul că noua firmă de contabilitate stă foarte bine la capitolul comunicare, care este esențială pentru o bună colaborare.


 Schimbarea firmei de contabilitate
 

Care sunt pașii de parcurs dacă vreau să schimb firma de contabilitate?

Dacă te-ai decis să schimbi firma de contabilitate, iată care sunt pașii concreți pe care trebuie să îi faci:
  • caută o nouă firmă de contabilitate din București (sau din orașul tău), cu care să colaborezi;
  • stabilește data la care vrei să faci schimbarea (trebuie să fie la începutul lunii, pentru a se încheia situația financiară pe luna precedentă);
  • comunică vechii firme faptul că va înceta colaborarea;
  • fă demersurile necesare pentru a împuternici noul contabil să meargă în locul tău la instituțiile statului pentru a face schimbarea;
Mai apoi, urmează transferul datelor, acomodarea cu noii colaboratori si continuarea activității în mod firesc.
 

Ce acte trebuie predate de vechiul contabil noului contabil?

Contabilitatea presupune lucrul cu o mulțime de acte, iar acestea trebuie predate noului contabil când se face schimbarea. Despre ce documente este vorba? O parte ți le vom spune mai jos:
  • registrele (de inventar, jurnal, de casă, de bancă, fiscal etc.);
  • ultimele declarații tipizate depuse;
  • ultima situație financiară;
  • balanțele;
  • statele de salarii din ultimele 12 luni;
  • avize și chitanțe;
  • Actul Constitutiv
  • Arhiva electronică.
Bineînțeles, acestea sunt doar câteva dintre documentele care trebuie predate, iarvechiul contabil trebuie să predea tot ce deține cu privire la firma ta.

 

Trebuie să aleg o firmă de contabilitate din orașul meu?

Dacă ești din capitală, cel mai bine ar fi să alegi o firmă de contabilitate din București, mai ales dacă preferi interacțiunile față în față și vrei să predai fizic foarte ușor documentele necesare.
Da, poți alege și o firmă care să nu fie din orașul tău, dar ține cont de faptul că în România încă mai este nevoie de prezență fizică și documente tipărite și uneori să ai un contabil la distanță poate fi dificil.
 

Ce fac dacă noua firmă preferă mai mult contabilitatea digitală?

Suntem în 2023, iar contabilitatea digitală este un serviciu pe care toate firmele ar trebui să îl ceară, deoarece are o mulțime de avantaje: te ajută să ai parte de o comunicare mai eficientă, îți oferă acces oricând la documente și date, te ajută să organizezi mult mai bine întreaga afacere, nu trebuie să mai ocupi loc foarte mult cu arhivarea documentelor, ai acces la platforme ușor de folosit.
Așadar, dacă noua firmă preferă mai mult contabilitatea digitală, bucură-te din plin de avantajele pe care le aduce.

Dacă doriţi să aflaţi oferte despre serviciile noastre nu ezitaţi să ne contactaţi.